BESTÄLLNING

När du gjort din beställning får du en orderbekräftelse från oss till din e-postadress. Kontrollera att din orderbekräftelse stämmer. Om en vara tagit slut i lager kontaktar vi dig snarast via e-post (vi har samma lager i butik och webbutik och därför kan någon ha köpt varan). Om du inte får någon orderbekräftelse kan det bero på att du skrivit fel e-postadress. Kontakta oss på kontakt@ljungbyhundhalsa.se om du inte fått orderbekräftelse eller att beställningen inte stämmer.

BETALNING

När du kommer till kassan får du information om att du betalar via swish.

FRAKT OCH LEVERANS

Fraktfritt just nu över 500:-

Beställningar skickas med Postnord.

Order som kommer in före kl 12.00 skickas normalt samma dag. Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar för leveranser inom Sverige. Observera att ordern skickas när den är betald. Observera dock att det ibland kan ta lite längre tid vid högt ordertryck eller om varan är slut i lager (Det händer ibland att varulagret inte stämmer beroende på att vi även har en butik med samma lager) och vi reserverar oss för upp till 10 dagars leveranstid, tar det längre tid meddelar vi detta. Vi ansvarar inte för skada till följd av att leveranstiderna överskrids men du har däremot rätt att ångra ditt köp vid utökad leveranstid.

Om varan skadas eller kommer bort under transporten avsäger sig Ljungby Hundhälsa allt ansvar. Utan du som kund får ta kontakt med Postnord.

Returnera en vara

Retursedel
Du som kund har 30 dagars ångerrätt från det att du tagit emot din vara, du som kund står för fraktkostnad. Det förutsätter att produkten ska vara i ursprungligt skick och får inte vara använd eller tvättad. Originalförpackningar och eventuella etiketter måste finnas kvar. Varor som har hanterats i större utsträckning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion kommer att värderas till ett lägre pris än det du köpt dem för. Återbetalningen kommer att reduceras med värdeminskningen.

Följande varor omfattas inte av ångerrätt:
– REA-varor som är utgående och är märkta med det i artikelinformationen.
– Produkter som har använts, tvättats eller skadats. Produkten skall vara helt fri från hår, smuts, lukt eller dylikt. Den skall vara i säljbart skick.
– Produkter som saknar ursprungliga lappar, produktemballage eller skadat emballage.
– Förbrukningsartiklar (t.ex. godis, ben etc.).
– Produkter med eget tryck

Returnera en vara (byte se nedan)

  1. Du som kund beställer leverans från Postnord.
  2. Klistra fast retursedel på paketet.
  3. Lämna in paketet hos ditt närmaste ombud.

Byta en vara
Om du vill byta till en annan vara, lägg en ny beställning för snabbast hantering, och så den inte hinner ta slut. Gör sedan en retur enligt ovan på de varor som du vill skicka tillbaka. Fraktfritt över 500:-, annars 59:-

Återbetalning

Vi registrerar din retur direkt den kommit i retur och gör då en återbetalning till dig som kund.

Reklamation eller om du fått fel vara

Kontakta oss på kontakt@ljungbyhundhalsa.se innan du skickar tillbaka, så hjälper vi dig.

EJ UTHÄMTADE PAKET

För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för tur- och returfrakt, administrations- och fakturaavgift.

TRANSPORTSKADOR

Upptäcker du att paketet är skadat när du hämtar det hos ditt postombud skall du anmäla det direkt till ombudet.

ÅNGERRÄTT

Du har som kund 30 dagars ångerrätt från det att du tagit emot din vara.
Det förutsätter att produkten ska vara i ursprungligt skick och får inte vara använd eller tvättad, och vara fri från hår, smuts, lukt osv. Originalförpackningar och eventuella etiketter måste finnas kvar. Varor som har hanterats i större utsträckning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion kommer att värderas till ett lägre pris än det du köpt dem för. Återbetalningen kommer att reduceras med värdeminskningen.

Följande varor omfattas inte av ångerrätt:
– Produkter som har använts, tvättats eller skadats. Produkten skall vara helt fri från hår, smuts, lukt eller dylikt. Den skall vara i säljbart skick.
– Produkter som saknar ursprungliga lappar, produktemballage eller skadat emballage.
– Förbrukningsartiklar (t.ex. godis, ben etc.).
– Produkter med eget tryck

REKLAMATION

Om varan är trasig eller felexpedierad kontakta oss så fort som möjligt på kontakt@ljungbyhundhalsa.se, senast 14 dagar efter att försändelsen hämtats ut och beskriv detaljerat vad felet är. Den felaktiga varan skall vara i oanvänt skick. Finns inte varan i lager återbetalar vi dig det du lagt ut för varan.

LAGAR

Konsumentköplagen gäller då du handlar hos oss. För mer information, besök www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

PRODUKTINFORMATION

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella felaktigheter på sidan, t ex fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser, eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Om en eller flera varor i din beställning inte finns kvar i lager meddelar vi detta via e-post.

FORCE MAJEURE

Ljungby Hundhälsa är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra
viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande
omständighet enligt Force majeure och omständigheten förhindrar, försvårar eller
försenar fullgörandet. Med Force majeure menas bland annat åtgärder eller
underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på
arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse
av större omfattning. I force majeure ingår också myndighetsbeslut som påverkar
marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter,
försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden. Detta oavsett om det förekommer hos Ljungby Hundhälsa eller hos någon av våra leverantörer.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

Ljungby Hundhälsa garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller din e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter. Dina personuppgifter kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. Du har alltid möjlighet att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig.


MOMS

I alla priser ingår moms med 25%. Om momsen skulle ändras förbehåller vi
oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för
eventuella skrivfel.